Training Customer insights & Data Driven Marketing

Bedrijven beschikken over steeds meer informatie omdat bijna alle handelingen van klanten worden geregistreerd in systemen. Al deze touchpoints leveren data op die kan worden omgezet in effectieve marketingcampagnes.

Data Analytics

Programma en doelgroep

Doelgroep

De workshop customer insights en data driven marketing is geschikt voor marketingprofessionals die een affiniteit hebben met klantdata. Tijdens deze workshop leer je klantdata te verzamelen, onderzoeken en interpreteren. Daarnaast krijg praktische handvatten om de kennis uit de training direct toe te passen in de processen van jouw organisatie.

 

Workshop customer insights

Tijdens de eerste workshop customer insights leer je op welke manier je data kunt analyseren en gebruiken om klantinzichten te verzamelen. We kijken daarbij naar de verschillende bronnen die binnen de meeste organisaties beschikbaar zijn en op welke manier je deze met elkaar kunt vinden. Iedere organisatie heeft processen die ervoor zorgen dat er op verschillende plekken data wordt verzameld. We gaan kijken welke processen daarvoor zorgen en hoe we deze kunnen gebruiken. Daarnaast kijken we naar manieren om deze data te verrijken zodat er inzichten ontstaan. Tot slot geven we een overzicht van de verschillende rapportagemogelijkheden van onder andere Google Analytics en PowerBI.

  • Basis data analyse
  • Customer insights; bronnen en toepassingen
  • Processen en methoden
  • Dashboarding Google Analytics/ BI

Workshop emailmarketing & automation

Nu we weten op welke manier we data kunnen gebruiken om klantinzichten te verkrijgen is het tijd om deze ook in te zetten voor marketingcampagnes. In deze workshop bekijken we praktijkvoorbeelden waar data structureel en effectief wordt ingezet. Daarnaast nemen we de beginselen van de customer journey door en zien we hoe we klantwaarden kunnen definiëren. Tot slot gebruik we alle inzichten om te komen tot een geautomatiseerde campagne inclusief dashboarding

  • Best practices emailmarketing en automation
  • Customer journey
  • Klantwaardemanagement
  • KPI’s vaststellen
  • Opstellen emailings & automation (segmentering, campagnes & profielen opbouwen)

Tijd en kosten

De workshops customer insights en emailmarkting & automation duren in totaal 1 dag en kunnen op twee afzonderlijke dagen worden gevolgd. Tijdens de workshops werken we aan praktische opdrachten waardoor het geleerde direct in de praktijk kan worden toegepast. De kosten van deze training bedragen 399 euro exclusief btw per persoon. Incompany trainingen mogelijk op aanvraag.

Meld je aan voor een training